Adotel اولین شبکه مدیریت کانال‌های توزیع آنلاین در صنعت گردشگری ایران

شبکه گستردۀ مدیریت کانال‌های توزیع شرکت عدل آفرینان ماندگار با عنوان تجاری “Adotel” در راستای قرارگیری هتل‌های ایران در مسیر تبادل دیتای گردشگری بین‌المللی طرح‌ریزی و پیاده‌سازی شده است. علی‌رغم وجود تحریم‌های تاثیرگذار بر موضوع، علی‌الخصوص در حوزۀ پرداخت با کارت‌های اعتباری (ویزا/مستر)، با بسترسازی وسیع صورت گرفته، امروز اخذ رزرو از کانال‌ تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی آنلاین خارجی و همچنین بر روی وب‌سایت هتل‌های ایرانی تسهیل و فراهم-سازی شده است. برای این منظور، شبکه مدیریت کانال‌های توزیع “Adotel” مشتمل بر سیستم‌های متعددی است که هتل‌های ایرانی را بر روی اکوسیستم توزیع دیتای هتلداری جهانی قرار داده و نیازمندی‌های زیرساختی را به طرز صحیحی پوشش داده است.
با شناخت دقیق از وضعیت زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت هتلداری کشور که ماحصل 10 سال فعالیت حرفه‌ای در این حوزه و بهره‌گیری از مشاوران و شرکای تجاری اروپایی اعم از شرکت پروتل آلمان بوده، نخستین سیستم مدیریت کانال-های توزیع (Channel Manager) در ایران راه‌‌اندازی گردید و با اجراء در هتل‌های استقلال، آزادی و اوین و .. تهران طی یک دورۀ آزمایشی 6 ماهه منجر به اخذ 100 میلیارد ریال رزرو مستقیم از مبادی خارجی و ورود گردشگران به کشور طبق روال‌های روتین در سراسر دنیا شده است.
ذینفعان این پروژه عظیم نه تنها هتل‌ها و مسافران بلکه تمامی ارائه دهندگان خدمات رزرو که بر روی پلتفرم‌های مختلف اعم از موبایل، وب، درگاه‌های اینترنتی و ... فعالیت دارند یا قصد انجام آنرا دارند می‌باشند که می‌توانند از طریق ارتباطات زیرساختی نسبت به دریافت موجودی ظرفیت‌های اقامتی کشور و بازگرداندن اطلاعات رزروهای اخذ شده اقدام کنند. آگاه‌سازی هتل نیز از طریق همین بستر پیش‌بینی شده که با پروتکل‌های مختلفی اعم از ارتباط مستقیم با سیستم مدیریت هتلداری یا تبادل با عمده فروشان و یا تجمیع کنندگان دیتا و یا سوئیچ‌های واسط و یا سیستم‌های رزرواسیون مرکزی طبق پروتکل‌های استاندارد صورت می‌گیرد.
برای این منظور حجم وسیعی از توسعه‌های فنی و تعداد زیادی ارتباطات نرم‌افزاری اجراء شده و البته موارد زیاد دیگری نیز طرح‌ریزی و در حال پیاده‌سازی است. اتصال‌های صورت گرفته به موتورهای خارجی نیز پتانسیل‌های متعددی در حوزه‌های مدیریت درآمد و تنظیم نرخ ایجاد کرده و هتل‌هایی که از خدمات مدیریت کانال‌های توزیع شرکت عدل آفرینان ماندگار بهره‌برداری می‌کنند را در راستای بهبود درآمد و توسعه فروش یاری می‌کند. همچنین توسعه همکاری با متاسرچ‌های بین‌المللی رقیب گوگل و شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب مثل فیس‌بوک و اینستاگرام و پرتال‌های اظهارنظر و کلوپ‌های وفاداری مطرح بین‌المللی منجر به بهبود خدمات هتل‌داری و ارتقاء صنعت در حوزۀ کیفی خواهد بود و اقدامات و گام‌های بعدی در شبکه وسیع Adotel ادامه خواهد داشت و به سرعت در بازار هتلداری کشور نفوذ خواهد نمود.

سیستم مدیریت کانال توزیع داده های هتل adotel

ویژگی های کلیدی

پنجره ورود به اکوسیستم فناوری اطلاعات هتلداری بین المللی

امروزه ارتباط بین تأمین کنندگان سرویس و درخواست کنندگان آن در صنعت هتلداری از طریق اینترنت مدیریت و برقرار میشود و روالهای قدیمی عموماً برچیده و منسوخ شده است. تکنولوژی در مرور زمان فرآیندهای رزرو را تسهیل نموده و رفتار مسافران را تغییر داده و لذا هتلها نیز میبایست خود را برای پاسخگویی به نیاز مسافران بر اساس روالهای جدید مجهز سازند. کاربرد نرم افزارهای بین المللی هتلداری، ظرفیتهای موجود هتل را در عرصۀ بین المللی عرضه و به فروش میرساند و از این طریق منجر به کاهش چشمگیر هزینه های اجرایی و نیروی انسانی نیز میشود.

فناوری برهم زننده در مدیریت کانال های توزیع هتل

تکنولوژی زمانی بر هم زننده محسوب می شود که استفاده از آن منجر به تولید محصولات و خدماتی با ویژگی های عملکردی متفاوت از ویژگی های دلخواه مشتریان موجود، باشد. تکنولوژی های بر هم زننده عموماً پارادایم های محصول و خدمت را تغییر می دهند و پایه ای برای ایجاد یک پارادایم جدید و رقابتی تر فراهم می سازند. تکنولوژی های بر هم زننده، موجب کسب پیشرفت های تصاعدی در ارزش و اعتبار نوآوری ها و محصولات و فرآیندها نزد مشتریان می شوند. این تکنولوژی ها، محصولات و خدماتی را تولید می کنند که بر تامین خواسته های مشتریان پیشتاز متمرکز هستند و معمولا نتیجه زمان بندی درست و زمینه یک انتقال تکنولوژیک هستند. این زمانبندی به سختی قابل مدیریت کردن است ولی یک منبع عالی برای ایجاد مزیت رقابتی است.


افزایش درآمد هتل با استقرار سیستم مدیریت درآمد (RMS)

راهکار بیشینه نمودن درآمد هتل در مدت زمان کوتاه بر اساس مدل سازی پارامترهای اقامتی ، راهکار کاهش هزینه فرصت از دست رفته ناشی از عدم فروش روزانه اتاق ، راهکار دسترسی به داده های جهانی برای مقایسه نرخ ها، موجودی ها و محدودیت ها ، راهکار تنظیم و مدیریت بهینه جذب میهمان های انفرادی و گروهی ، راهکار صحیح و دقیق تصمیم گیری در خصوص تعداد پذیرش میهمان و رزرو بیش از ظرفیت ، راهکار تحلیلی استفاده از داده های بزرگ برای تصمیمات اصلی هتل ، راهکار سیاست گذاری در خصوص رفتار میهمان با رزروهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت میهمانها ، پوشش هزینه های ثابت هتل ها و تنظیم فصول مختلف کم تقاضا و پرتقاضای هتل و بهینه سازی ظرفیت و درآمد هتل


مدیریت شهرت بین المللی هتل

شهرت هتل یکی از عوامل تأثیرگذار بر تصویر برند هتل در بازار است. با توجه به سرعت ایجاد و انتقال اطلاعات و تسهیل فضای ارتباطی در بستر وب، مدیریت اخبار و اطلاعات مثبت و به خصوص منفی درباره یک شرکت بسیار ضروری است. قطعاً داشتن رویکرد فعالانه نسبت به فضای مجازی و ایجاد فضای مثبت ب هصورت مدیریت شده لازم و ضروری است و در این رابطه برنامه مشخصی باید طراحی و اجرا شود. مدیریت شهرت هتل در فضای دیجیتال دربرگیرنده شهرت هسته اصلی محصول، شهرت در خدمات تسهیل کننده از قبیل دریافت اطلاعات، صدور صورت حساب، پرداخت و....، و شهرت در خدمات فزاینده از قبیل میهمان نوازی، امانت داری و...، است.

ادوتل، سیستم مدیریت کانال های توزیع آنلاین

فناوری ادوتل اولین شبکه مدیریت کانال های توزیع در صنعت گردشگری ایران است. این فناوری مشتمل بر مجموعه ای از زیرساخت های تبادل داده در سطح جهانی، ارتباطات آنلاین داخلی با هتل ها و مراکز تجمیع و بازنشر داده های هتل داری و درگاه های ثبت رزرو بر بستر استاندارد بین المللی است. آنچه که عملکرد مدیریت کانال های توزیع را در سرویس ادوتل تضمین می کند، مجموعه توافقات و قراردادهای از پیش تنظیم شده ومنعقد شده ای است که این اکوسیستم را مدیریت می نماید. هر یک از اجزای جدید داخل کشور (اعم از هتل ها و مراکز اقامتی، تولید کنندگان سیستم های مدیریت دارایی هتل، تجمیع کنندگان داده های موجودی و قیمت هتل ها، آژانس های آنلاین و محلی و ....) میتوانند از بستر ادوتل با اکو سیستم فناوری اطلاعات هتلداری بین المللی متصل و از طریق این سرویس و بر اساس پروتکل های متعدد مالی نسبت به حضور در فضای دیجیتال هتلداری بین المللی اقدام نمایند.
بیشتر از 30 سال از شروع بکار سیستمهای توزیع جهانی (Global Distibution System) میگذرد؛ حال آنکه کاربرد GDS بنابه دلایل مختلف در ایران توسعه پیدا نکرده است. مهمترین دلیل در این میان عدم امکان اتصال به زیرساختهای مربوطه در خارج از کشور است که این محدودیت از طریق نرم افزار پروتل بعنوان بخشی از این راهکارهتلداری مرتفع شده است. تبادل مستقیم اطلاعات با 4 سیستم اصلی توزیع بین المللی Amadeus ،Sabre،Wordspan و Galileo این امکان را برای هتل فراهم میکند تا ظرفیتهای اقامتی خود را بدون دخالت نیروی انسانی از طریق 600.000 آژانس مسافرتی و بیش از 1.000 آژانس مسافرتی آنلاین (OTA) در سراسر جهان بفروش برساند و ضریب اشغال هتل از این طریق به طرز چشمگیری افزایش یابد.
از سوی دیگر شیوع کاربرد پورتالهای معروف رزرو بین المللی همچون com.Booking ،com.Hotel ،Expedia و ... که به صورت مستقیم درخواست مسافران را از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات موجودی اتاق هتلها در سراسر دنیا پاسخگویی میکنند به لطف ارتباط نرم افزاری پروتل با بیش از 50 سیستم توزیع اینترنتی بین المللی (IDS) فراهم است. گردشگران و مسافران بواسطۀ وجود این زیرساختها بدون دخالت آژانسهای مسافرتی و با هزینۀ کمتری رزرو اتاق مدنظر خود را مستقیم و بی واسطه انجام میدهند و به این موضوع خو گرفته اند. هتل نیز باید این نیاز مسافران را با استقرار نرم افزارهایی که قادر به ایجاد این ارتباطات باشند مرتفع سازد، در غیر اینصورت منزوی شده و به طرز چشمگیری متضرر خواهد شد. شبکه های اجتماعی ((Media Social و کاربرد اپلیکیشنهای اختصاصی از سوی دیگر به سرعت در میان مردم در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و مرزها را از بین برده است. نظرات مسافران در خصوص کیفیت خدماتی که در طول دورة اقامت در یک هتل در یک گوشه از دنیا تجربه شده به سهولت از طریق Tripadvisor شیوع پیدا میکند و در اختیار دیگرانی قرار میگیرد که قصد تصمیم گیری در مورد محل اقامت خود دارند. بسیاری نیز از طریق Facebook ،Twitter و .. علایق خود را منتشر و از این طریق نقش تقویت کننده یا تضعیف کنندة خود را در کسب و کار دیگران ایفا میکنند. در این میان ارتباطی که هتل با مسافران قدیمی و جدید خود برقرار میسازد نقش بسیار مهمی در سودآوری و حیات هتل در بلند مدت خواهد داشت. ارتباط با میهمان از طریق اتصال پروتل به شبکه های اجتماعی به صورت خودکار با بکارگیری اطلاعات میهمان که در راهکار هتلداری ذخیره شده برقرار میشود لذا یک سیستم نرم افزاری کارآمد وظایف خود را برای حضور فعال و مثمرثمر هتل در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به خوبی انجام میدهد و منافع حاصل برای هتل باقی خواهد ماند.

شروع بهره برداری از سیستم رزرواسیون مرکزی در گروه هتل های پارسیان

لیست مشتریان adotel

در حال حاضر هتل ها و مراکز اقامتی زیر از adotel بهره می برند.

  • هتل طوبی
  • هتل تاج محل
  • هتل پامچال
  • هتل سیمرغ
  • هتل ارم کیش
  • هتل لاله یزد
  • اقامتگاه سنتی دره باغ
  • هتل نگین کاشان
  • هتل سورینت صدف
  • هتل فاضلی یزد
  • هتل سپاهان
  • هتل پارت
  • هتل آقا زاده ابر کوه
  • هتل شیخ بهائی اصفهان
  • هتل ایرانشهر
  • هتل پارک ارومیه
  • هتل قصرمشهد
  • هتل اسپیناس خلیج فارس
  • هتل توریست اصفهان
  • هتل پارسیس
  • هتل آپادانا تخت جمشید
  • هتل ارگ یزد
  • هتل مهر و ماه
  • هتل چمران
  • هتل بزرگ تهران
  • هتل امیران
  • هتل پارس
  • هتل سیمرغ
  • هتل ساحل طلائی قشم
  • هتل آقا زاده بوتیک
  • هتل مهر تهران
  • توسعه گردشگری ایران
  • هتل پالاس اینترنشنال مشهد

گروه هتل های غرب ایرانگردی و جهانگردی

  • اقامتگاه جهانگردی تبریز
  • هتل جهانگردی جلفا
  • هتل جهانگردی سراب
  • هتل جهانگردی مرند
  • هتل جهانگردی ارومیه
  • هتل جهانگردی خوی
  • هتل جهانگردی ماکو
  • هتل جهانگردی زنجان
  • هتل جهانگردی الیگودرز
  • هتل جهانگردی سراب کیو خرم آباد
  • هتل جهانگردی علیصدر
  • هتل جهانگردی سنندج
  • هتل جهانگردی مریوان

گروه هتل های شرق ایرانگردی و جهانگردی

  • هتل جهانگردی بیرجند
  • هتل جهانگردی بسطام
  • هتل جهانگردی سمنان
  • هتل جهانگردی دامغان
  • هتل جهانگردی شاهرود
  • هتل جهانگردی زاهدان
  • هتل جهانگردی بم
  • هتل جهانگردی رفسنجان
  • هتل جهانگردی سیرجان
  • چایخانه حمام وکیل کرمان
  • مجتمع جهانگردی کرمان
  • هتل جهانگردی ماهان
  • هتل جهانگردی کرمان

گروه هتل های شمال ایرانگردی و جهانگردی

  • هتل جهانگردی خلخال
  • هتل جهانگردی درنا
  • هتل جهانگردی دیزین
  • هتل جهانگردی تاکستان
  • هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان
  • هتل جهانگردی آستارا
  • هتل جهانگردی نمونه انزلی
  • هتل جهانگردی لاهیجان
  • رستوران جهانگردی عباس آباد بهشهر
  • هتل جهانگردی چالوس
  • هتل جهانگردی خزرشهر
  • هتل جهانگردی چلندر
  • اکو کمپ عشایری درنا

گروه هتل های پارسیان

  • هتل انقلاب
  • هتل اوین
  • هتل آزادی یزد
  • هتل آزادی اصفهان
  • هتل آزادی کرمانشاه
  • هتل آزادی خزر
  • هتل آزادی رامسر
  • هتل آزادی همدان
  • هتل بوعلی همدان
  • هتل پارسیان شیراز
  • هتل آزادی یاسوج
  • هتل آزادی شهرکرد
  • هتل پارسیان آبادان
  • هتل کوثر اصفهان
  • هتل عالی قاپو
  • هتل صفائیه یزد
  • هتل آزادی تهران
  • هتل کوثر تهران
  • هتل استقلال

گروه هتل های جنوب ایرانگردی و جهانگردی

  • هتل جهانگردی دلوار بوشهر
  • هتل جهانگردی شیراز
  • هتل جهانگردی فسا
  • هتل جهانگردی فیروزآباد
  • هتل جهانگردی لارستان
  • هتل جهانگردی تخت جمشید
  • هتل جهانگردی میناب
  • هتل جهانگردی یاسوج

گروه هتل های مرکز ایرانگردی و جهانگردی

  • هتل جهانگردی داران
  • هتل جهانگردی ماهان اصفهان
  • هتل جهانگردی گلپایگان
  • هتل جهانگردی نایین
  • هتل جهانگردی شمشک
  • هتل جهانگردی میگون
  • هتل جهانگردی شهرکرد
  • چایخانه سنتی حمام خان یزد
  • هتل جهانگردی یزد

گروه هتل های هما

  • هتل هما احمدآباد
  • هتل هما خیام
  • هتل هما شیراز
  • هتل هما بندرعباس
  • هتل هما تهران
هتلداری

شرکت «عدل آفرینان ماندگار» نمایندۀ انحصاری شرکت Protel® Hotelsoftware آلمان و تنها ارائه‌کنندۀ «سیستم‌های استاندارد بین‌المللی فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری» در ایران است که از سال 1385 زنجیرۀ کاملی از خدمات مشتمل بر «مشاوره»، «تأمین و نگهداری»، «استقرار و یکپارچه‌سازی» و «آموزش با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر بین‌المللی» را در حوزۀ تکنولوژی‌های هتلداری ارائه می‌نماید.

email عضویت در خبرنامه


جهت عضویت در خبرنامه شرکت عدل آفرینان ماندگار، ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید.