امروزه ابزار های متعددی تحت عنوان هوش تجاری Business Intelligence عرضه گردیده اند که در اطلاعات منابع مورد توجه مدیران هر بخش از سازمان را در قالب ظاهری دلنشین و گویا به آنان ارائه می دهد تا بتوانند با توجه به منابع قابل مشاهده در نرم افزار به تصمیم درست در مورد راهبرد های سازمان نزدیک شوند. ابزار هوش تجاری پروتل بصورت مستقیم با پایگاه داده سیستم مدیریت هتلداری پروتل جهت بازیابی و آنالیز تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش های تجاری در تعامل است. برای این منظور و منطبق با استانداردهای هوش تجاری در دنیا، این ابزار هر دو اطلاعات حال و گذشته را بصورت متمایز آنالیز نموده و اطلاعات مقایسه ای را با شاخص های کلیدی اثر بخشی (KPI) نمایش می دهد. هوش تجاری پروتل وابستگی بین اطلاعات حیاتی در هتل همچون رزرو، درآمد، اتاق، در آمد بر اساس اتاق های موجود (RevPAR)، انواع مشتری، متغیرهای رزرواسیون، سگمنت های بازاریابی و دیگر موارد را بطور جامع و دقیقی در اختیار مدیران هتل قرار می دهد. ابزار هوش تجاری پروتل، یک ابزار مدیریتی تحت وب است که بر اساس تکنولوژیهای پایگاه داده از مکانیسم مکعب داده ای (OLAP Data Cube) بهره می برد. این ابزار پروتل قابلیت تعامل با دیگر ماژول های پروتل همچون، فرانت آفیس (Protel Front Office) ، بازاریابی و فروش (Protel Sales & Marketing) و ماژول مراسمات (Protel Banquet) را دارد. این ابزار به شما دید جامعی از وضعیت مالی هتل و اطلاعات آماری دقیقی از تجارتتان خواهد داد و شما را برای ارزیابی های حرفه ای همیاری خواهد نمود.
داده های زیادی در سیستم های اطلاعاتی یک هتل وجود دارد. قسمتی از این داده ها از تراکنش های داخلی هتل و قسمتی از آن از منابع خارجی است. به هر حال حتی اگر داده ها به روش های سیستماتیک و ساخت یافته جمع آوری و ذخیره شده باشد، نمی توان به طور مستقیم از آنها برای تصمیم گیری استفاده کرد. این داده ها باید توسط ابزار مناسب استخراج و با استفاده از روش های تحلیلی پردازش و به دانش مبدل شوند تا بتوان از آن ها در فرآیند تصمیم گیری استفاده کرد.
استفاده از هوش تجاری باعث می شود تا حد امکان داده ها را در پایگاه داده مرکزی ذخیره کرده و یک پایگاه داده جامع اطلاعاتی Big Data را تشکیل داد. هر گونه اطلاعات داخل هتل همانند اطلاعات رزرواسیون و پذیرش میهمانان، پروفایل های دقیق از میهمان، اطلاعات پایانه های فروش مراکز درآمد و غیره برای بهترین تحلیل بسیار حائز اهمیت می باشد جدای از پایگاه داده مرکزی، در پایگاه داده هوش تجاری نیز ذخیره و نگهداری می شوند.
جهت عضویت در خبرنامه شرکت عدل آفرینان ماندگار، ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید.